فهرست طبقات
سه شنبه, ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳ ۸
طبقه بندی: اخبار مهم
چچ
اثرات اجتماعی و معارضات مانع اصلی تاخیر در اجرای پروژه زیرگذر آزادی به جانباز

شهردار مشهد مطرح کرد؛

اثرات اجتماعی و معارضات مانع اصلی تاخیر در اجرای پروژه زیرگذر آزادی به جانباز

در زمان احداث پل آموزگار مقرر بود زیرگذر و دوربرگردان اجرایی شود ولی به دلیل نگرانی بابت معارضات و اثرات اجتماعی این اتفاق عملیاتی نشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در آیین آغاز عملیات اجرایی زیرگذر آزادی به جانباز که با حضور خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: تذکر آقای ریاضی مبنی بر ریسک آمیز بودن تصمیم احداث این پروژه را قبول دارم، اما بر اساس تجربه ای که در دوران خدمت به همشهریان داشته ام معتقدم اگر با نیت خیر و هدف خدمت به مردم تمامی تهمیدات را به کار گیریم، خداوند هم لطف کرده و انشاالله مردم هم در نهایت راضی خواهند بود.

وی افزود: لازم است از کوشش های پلیس راهور تشکر کنم. اگر سال گذشته از نظر خدمت رسانی به شهروندان تکرار نشدنی بود، از نظر زحمات و تلاش های پلیس راهور و ریسک هایی که این عزیزان پذیرفته اند نیز تکرار نشدنی است. لازم است تا از همه اقدامات مجموعه نیروی انتظامی تشکر کنم.

شهردار مشهد بیان کرد: فکر می کنم که دسترسی که این پروژه ایجاد می کند کاملا مورد نیاز مردم است و این نیاز از سوی دو تن از اعضای محترم شورای شهر آقایان موحدی زاده و شهریاری که در این مراسم حضور دارند و خود از ساکنان قدیمی فرامرز عباسی هستند نیز مورد تایید خواهد بود. همچنین اظهارات سرهنگ دهنوی بر اساس مسائل ترافیکی، ضرورت این پروژه را مشخص می کند.

کلائی خاطرنشان کرد: تذکر آقای ریاضی را کاملا می پذیرم؛ تمرکز ما از آغاز فعالیت بر رینگ های بزرگ راهی و رفع گره ها و کمبودها بوده است. در زمان احداث پل آموزگار مقرر بود زیرگذر و دوربرگردان اجرایی شود ولی به دلیل نگرانی بابت معارضات و اثرات اجتماعی این اتفاق عملیاتی نشد.

وی اضافه کرد: اهداف پیاده محوری و مدلهای گوناگون حمل و نقل که توسط شورای اسلامی شهر اعلام شده را مورد توجه قرار می دهیم. همچنین لازم است به دلیل ایجاد مسیرهای پیاده محوری، مسیر دوچرخه، مترو و اتوبوس و... در راستای این اهداف به همکاران خود خداقوت گویم.

شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به نگاه شورای شهر، کمیسیون عمران و البته شخص آقای کاظمی عملیات اجرای مسیرهای دوچرخه، بایدو و مسیرهای پیاده تا آخرین روز به کار خود ادامه خواهد داد.

تاکنون شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری مشهد نقاط قوت مختلفی داشته است، بااین‌وجود تذکر آقای ریاضی به‌جا بوده و باید تا آخرین لحظه فعالیت راهبرد خود را حفظ کنیم. بر این اساس بخش‌هایی در سال گذشته عملیاتی شد و البته با عملکرد امسال تکمیل خواهد شد. درنتیجه امیدواریم تا برنامه متوازنی از مدل‌های مختلف حمل‌ونقل داشته باشیم.

احداث زیرگذر آزادی به جانباز ظرف ۱۰ ماه آینده

کلائی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران در خصوص عملیات اجرایی زیرگذر آزادی به جانباز اظهار کرد: در هر دو لاین مابین میدان استقلال و قائم ترافیک وجود دارد که دلیل آن دوربرگردان همسطح است. این پروژه مدت‌ها جزو نیازهای شهروندان بود اما به دلیل معارضات و ریسک اجتماعی مبنی بر محدودیت ترافیکی یک ماه و نیمه در هر لاین و در مجموعه سه‌ماهه، اجرانشده بود.

وی ادامه داد: این پروژه بسیار مهم است و افرادی که از میدان قائم به سمت میدان استقلال حرکت می‌کنند امکان تعیین مسیر از میدان جانباز را دارند. در این محور تصادف‌های زیادی رخ داده بود و امروز بعد از مدت‌ها با همکاری پلیس راهور پروژه آغازشده و ظرف ۱۰ ماه آینده احداث خواهد شد.

شهردار مشهد گفت: امیدوارم این پروژه موجب کاهش خسارات و بهبود تردد در شهر مشهد شود. بر اساس برآوردهای انجام‌شده پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

منبع: